SA PRACTICAM QIGONG, T'AI CHI CH'UAN SI DISCIPLINE ASOCIATE: PENTRU SANATATEA NOASTRA SI A CELOR DIN JURUL NOSTRU, ACEASTA E OFERTA NOASTRA, CARE O OFERIM CU TOATA DRAGOSTEA, FATA DE TOTI SEMENII.
Exercitiile respiratorii (qi gong ) formeaza un “sistem metodologic” care permite sa consolidam organismul, sa interim starea de sanatate, sa avem aportul de energie interna proaspata necesara, mai ales pentru cei care o consuma in “cascade”; pentru tratamente pe baza de energie interna sau transmisie telepsihica, de exemplu.Aceste exercitii constitute o mostenire deosebita, nepretuita a culturii antice chineze.Qigomg, Qi Gong sau Chi Kung, Chi Cong, Ki Kung etc sint exercitii care prin practicarea lor au un efect deosebit asupra omului, intaresc organismul, previn bolile si maresc durata de viata . Exercitiile respiratorii, propii Scolii Shaolin, constitue un sistem original, bazat pe exercitii curative sistem ce permite sa se obtina echilibrul intern si sa se dezvolte mobiliatea externa.Experienta lunga de mii de ani demonstreaza efectul curativ al acestor sisteme asupra organismului uman. Aceste exercitii sint destinate sa normalizeze activitatea cotidiana si sa stabileasca echilibrul Yin Yang.Practica Qiqong-ului purifica si asaneaza meridianele si ramificatiile Jing Luo, mentine echilibrul intre Qi – respiratie si sange, stabilizind respiratia fundamentala – Zong Qi, respiratia protectoare – Wei Qi si repiratia initiala – Yuan Qi. Urmeaza asanarea naturala a organismului, renasterea activitatii spiritului care contribuie la prelungirea vietii.Qiqong-ul este folosit la prevenirea maladiilor cardiace, diabetul, hipertensiunea, maladiile cronice ale stomacului, ciroza hepatica, maladiile ochilor maladii psihice, neurastenice, isteria, consecinte ale comotiilor cerebrale.In artele martiale Qiqong-ul este esential, pentru recuperarea energiei pierdute in timpul antrenamentelor sau luptelor, pentru revigoararea organismului, pregatirea pentru relaxare, meditatie, concentrare si reechilibrare energetica.Doriti s ava alaturati grupului nostru ? Doriti sa lucram impreuna pentru sanatatea nostra ?Grupul d elucru, este in fapt o familie, fiecare il ajuta pe colegul sau, fie si prin prezenta si in plus, in grup, energia pulseaza ca florile copacilor ce se deschid primavara.Alaturi de noi veti practica QIGONG, T’AI CHI, DAO YIN (automasaj) si puteti s ava alaturati grupului de studiu in Orientalistica, pe care dorim sa il initiem. Organizam si ceea ce denumim „stagiul cel lung” adica la final de saptamana exersam impreuna la munte.
CE ESTE QIGONG ???
Exercitiile respiratorii (qi gong ) formeaza un “sistem metodologic” care permite sa consolidam organismul, sa intarim starea de sanatate, sa avem aportul de energie interna proaspata necesara, mai ales pentru cei care o consuma in “cascade” pentru tratamente pe baza de energie interna sau transmisie telepsihica, de exemplu.Aceste exercitii constitute o mostenire deosebita, nepretuita a culturii antice chineze.Qi Gong sau Chi Kung, Chi Cong, Ki Kung etc sint exercitii care prin practicarea lor au un efect deosebit asupra omului, intaresc organismul, previn bolile si maresc durata de viata . Exercitiile respiratorii, propii Scolii Shaolin, constitue un sistem original, bazat pe exercitii curative sistem ce permite sa se obtina echilibrul intern si sa se dezvolte mobiliatea externa.Experienta lunga de mii de ani demonstreaza efectul curativ al acestor sisteme asupra organismului uman. Aceste exercitii sint destinate sa normalizeze activitatea cotidiana si sa stabileasca echilibrul Yin – Yang.Practica Qiqong-ului purifica si asaneaza meridianele si ramificatiile Jing Luo, mentine echilibrul intre Qi – respiratie si sange, stabilizind respiratia fundamentala – Zong Qi, respiratia protectoare – Wei Qi si repiratia initiala – Yuan Qi. Urmeaza asanarea naturala a organismului, renasterea activitatii spiritului care contribuie la prelungirea vietii.Qiqong-ul este folosit la prevenirea maladiilor cardiace, diabetul, hipertensiunea, maladiile cronice ale stomacului, ciroza hepatica, maladiile ochilor maladii psihice, neurastenice, isteria, consecinte ale comotiilor cerebrale.In artele martiale Qiqong-ul este esential, pentru recuperarea energiei pierdute in timpul antrenamentelor sau luptelor, pentru revigoararea organismului, pregatirea pentru relaxare, meditatie, concentrare si reechilibrare energetica.QIQONG – tehnica modelarii energiei interne, arta secretaIncepem „impreuna” un serial interesant despre „secretele” artelor Martiale Chinezesti si vomstudia impreuna cate ceva despre Qiqong / Chi Kung, T’ai Chi, Kung Fu, dao Yin / Do In, Tuina, meditatie, relaxare, concentrare.Aceasta tehnica consista in a reincarca energetic tot orgnanismul uman.Este necesara atentia, pentru a invata toate secventele unui exercitiu Qiqong, pentru a obtine bune rezultate si ca acestea sa fie constante. O aplicare a acestora in mod constant, duce la o invatare ca si cum am dobandi un reflex si deci, nu reprezinta o fortare mentala sau organica.Qiqong / Chi Kung este o metoda simpla, usoara de a o prezenta tutror celor interesati. Scopul acestor exercitii este acela de a restabili o ordine in campul energetic, incarcand organismul si mintea cu hrana lor esentiala. Qiqong / Chi Kung e o metoda stiintifica si totusi naturala. La baza ei sta relaxarea, linistea mentala, serenitatea spiritului si pacea inimii si a sufletui si evident idealul comuniunii Om-Spirit.Marea parte a problemelor noastre, desemenea variile maladii in curs, reprezinta cauza alterarii acestor „parti” fundamentale .Cele mai importante scoli de Chi Kung / Qigong recunoscute in China, sant scoala Confucianista, Taoista, Budhista, Scoala Medicala de Chi Kung si Scoala de Arte Martiale Chineze sau asa cum mai e numita; scoala de “Wu Shu Kung Fu”, fiecare scoala dintre acestea au propiile principii si metode de prezentare si instructie in materie.Trecem la antrenament ? Bun, atunci afla ca in momentul in care practici Qigong trebuie sa iti concentrezi gandurile, dupa vechiul proverb; “cel care face Qiqong, nu se gandeste la dragonii care se joaca in fata casei sale si nu ii e frica de ascutita sabie care suiera deasupra capului sau, calmul sau imperturbabil, este asemanator nobilului (Jun zi) care se plimba departe pe munte”. Dar pentru ca spiritual sa fie capabil sa se concentreze, trebuie ca practicantul sa se odihneasca, adica sa se debaraseze de orice gandire straina. Se atinge aceasta stare, concentrand Spiritul pe Campul de Cinabru – Tan Tien. Aici este “Marea suflului” / „qi hai”s, recipientul Qi, care “este capabila sa inghita cele 100 de boli”.Concentrarea respiratiei si a Spiritului este rezultatul asteptat, caci ratiunea asculta ordinele creierului (ratiunea ne ajuta sa facem planul de antrenament sis a dorim sa practicam Qiqong). Aceasta e singura cale de a atinge starea care san u permitaQi-ului fundamental (Zong Qi), Qi-ului protector (Wei Qi) si Qi-ului initial (Yuan Qi) sa se disperseze in organism.Un incepator poate intelege usor principiile exercitiilor Qiqong, insa starea de relaxare initiala, e dificil de atins la inceput, este dificil sa coordonezi gandurile, acum la inceput de drum., caci “repaosul (relaxarea) provine din gandirea pura”.Oricum regula de aur este numita si “regula celor 3 antrenamente”; dimineata foarte devreme, noaptea foarte tarziu si la miezul zilei si aceasta doar … in fiecare zi, mereu.Pa Tuan Chin – “8 panze de brocat pretios”La fiecare antrenament este necesara efectuarea unor exercitii care pregatesc corpul pentru practica Qiqong, T’ai Chi, Kung Fu sau pur si simplu il pregatesc pentru … viata.In mod profan le putem numi exercitii de punere in forma sau pregatitoare, ce incalzesc muscii si pun in forma articulatiile.Pa Tuan Chin, inseamna literar; “8 panze de brocat pretios”, in fapt o serie de 8 exercitii create in sec. XII e.n de catre generalul erou al Chinei, Yueh Fei ( care a mai creat, un stil ce ii poarta numele si un alt stil suplu (intern) care dupa unii experti a stat la baza Hsing I Ch’uan.Scopul celor “8 panze de brocat pretios” este acela de „a deschide cele 3 porti” adica de a „elibera” umerii, talia, coapsele pentru a facilita apoi circulatia energiei.Pa Tuan Chin se deosebeste de gimnastica occidentala, in special prin metoda de respiratie suprapusa practicii in sine.In afara de setul antic de 8 exercitii Pa Tuan Chin ( care fiecare din ele se repeta de 8 ori), mai exista un set de exercitii Pa Tuan Chin, mai „modern”, compus la randul sau din 8 exercitii ... noi cei ce santem legati de Scoala Marelui Maestru Chang Dsu Yao ( www.fktl.it ) stim ca exista si un al 3 lea set ... si evident il cunoastem si va invitam sa veniti sa le practicam impreuna. Iata cum denumeste scoala italiana, tehnicile pa Tuan chin din prima serie … si copiem exact, ca s anu existe dubiu:PA TUAN CHIN TI I LU (prima serie)Terminologia:1. SHUANG SHOU TO T'IEN = reggere il cielo con due mani.2. TSO YU K'AI KUNG = tirare con l'arco a sinistra e a destra.3. CH'U PEI TU LI = alzare il braccio in equilibrio con una gamba.4. TSO YU HOU CH'IAO = guardare a sinistra, a destra e indietro.5. YAO T'OU PAI WEI = oscillare la testa e la parte posteriore (coda)
T’ai T'ai Chi Ch’uan
este o forma dinamica de practica, in care practicantul invata cum sa-si foloseasca energia acumulata prin practicile meditative, circuland sistemul energetic. Este cunoscut ca arta martiala, fiind considerat esenta artelor martiale chinezesti datorita frumusetii si eficacitatii sale. Caracteristic T’ai chi Ch’uan-ului este miscarea lenta, circulara, continua, toate acestea ducand la obtinerea unor rezultate spectaculoase in dezvoltarea fizica (sanatate) dar si spirituala a omului. Poate vi se pare ciudat dar chiar O.M.S (Organizatia Mondiala a Sanatatii) a declarat, in 1988, taiji-ul, ca fiind cea mai buna forma fizica de practica. Prin miscarea lenta a formelor, practicantul isi educa mintea si corpul. Mintea are timp sa conduca miscarea iar corpul are timp sa o execute. Practicantul are in felul acesta posibilitatea sa-si focalizeze atentia nu numai pe miscarea exterioara dar si pe miscarea interioara a energiei. Poate conduce qi-ul(energia) de-a lungul meridianelor si il poate manifesta prin loviturile de palme, pumn, picior etc. El isi poate conduce qi-ul in oase, muschi, tendoane, organe si glande, facandu-le mai puternice si mai sanatoase. Miscarea circulara ajuta energia sa circule usor prin meridiane, de aceea pozitia membrelor sau a trunchiului nu trebuie sa creeze unghiuri drepte pentru a nu bloca fluxul energetic. Odata invatat acest lucru el va fi folosit si in viata de zi cu zi, astfel invatam cum sa nu ne mai blocam energia in activitatile noastre curente (in special in cele sedentare). Prin miscarea continua, taiji-ul alimenteaza in permanenta toate zonele corpului, organele si glandele cu energie si sange. Qi-ul (energia), am invatat din articolele precedente, trebuie sa circule liber si cat mai mult prin meridianele energetice. Orice blocare sau stagnare a qi-ului duce la blocarea functiilor energetice, in prima faza, dupa care apar prolemele de sanatate in plan fizic. Pastrand sistemul energetic sanatos, noi ne pastram corpul fizic sanatos. Orice disfunctie sau boala apare mai intai in sistemul energetic abia apoi se fixeaza in corpul fizic. Prin folosirea principiului yin-yang practicantul ajunge sa-si creasca rezistenta la efort. Prin folosirea alternativa a bratelor si picioarelor, de genul un brat lucreaza celalalt se odihneste, organismul invata sa se relaxeze in timpul miscarii si sa se miste in timpul relaxarii, acest lucru creeaza posibilitatea unei activitati continue, care sa nu necesite pauze. Daca la inceput practicantul oboseste dupa cateva minute de practica , dupa un timp el ajunge sa lucreze ore in sir fara sa simta nevoia de a se opri. Acestea ar fi cateva din avantajele pe care le aduce practica taiji-ului. Poate cel mai important este ca dupa antrenamentul de taiji practicantul pleaca incarcat cu qi (energie) si nu obosit sau vlaguit cum se intampla dupa antrenamentul care foloseste alte practici fizice. Acest lucru este posibil dupa depasirea nivelului de incepator, dupa ce practicantul invata toate principiile de lucru cu qi-ul folosite in taiji. Depasirea nivelului de incepator depinde de fiecare. Nu exista timpi standard. Fiecare om are propriile cicluri de lucru, de invatare, fiecare are anumite probleme de sanatate, indiferent daca acestea s-au cronicizat (permanentizat) sau nu. Avantajul taiji-ului este ca poate fi practicat indiferent de varsta, conditie sociala, sex, religie sau apartenenta etnica. La fel ca toate practicile taoiste a fost creat pentru oameni si in slujba oamenilor. Ca noi il folosim sau nu, asta depinde de fiecare dintre noi, de nivelul nostru de intelegere, de ceea ce ne dorim de la viata.Principii T’ai chi Ch’uan1. principiul WUJIWUJI este existenta, universul, energia nemanifestata, haotica, ceea ce exista dintru inceputuri si spre care se indreapta evolutia universului. WUJI este inceputul si sfarsitul in care toate lucrurile exista potential. In T’ai chi Ch’uan, WUJI este starea de relaxare si calm (Song Jing), de repaos a mintii si a corpului, este starea de receptivitate in care toate directiile sunt posibile si egale, stare pe care practicantul cauta sa o patrunda la inceputul practicii, si pe care incearca sa o mentina in timpul executiei taolu-ului, in timpul luptei, si chiar tot timpul vietii. Aceasta stare mentala e posibila dupa multi ani de practica si putini maestri au atins-o. Exersarea Zhuang-ului (Stalpul) Wuji favorizeaza intrarea in starea WUJI2. principiul TAIJITAIJI inseamna dualitatea Yin-Yang. "In miscare se deschide, in repaos se inchide" . In repaos cele doua forte antagoniceYin-Yang coexista fara sa se diferentieze. Indata ce apare miscarea, cele doua forte se despart si se manifesta. Fortele Yin-Yang exista in orice miscare sau pozitie fixa. Sus-jos, Stanga-Dreapta, Fata-Spate, Deschidere-Inchidere (Kai-He), Gol-Plin (Xu-Shi), Duritate-Suplete (Gang-Rou), Contractie-Dilatare (Qu-Shen). In interiorul Yang-ului exista Yin, in interiorul Yin-ului exista Yang. In T’ai chi Ch’uan aceasta inseamna ca in fiecare segment al corpului exista o parte Yin si una Yang. Un picior este tare si celalalt picior este moale, un brat este tare si celalalt este moale. Practicantul de T’ai chi Ch’uan trebuie sa fie ca un "drug de fier invelit in vata de bumbac", tarele invelit in moale, energia tare in interior si forta moale in exterior. In lupta acest principiu se aplica echilibrand/neutralizand energia/forta adversarului prin aplicarea fortei antagonice asupra adversarului. Abilitatea de a simti propria energie Yin-Yang se exerseaza prin Zhuang in pozitii de lupta sau exersare de forme simple cu viteza de executie foarte lenta. Abilitatea de a simti energia adversarului se exerseaza prin Tui Shou (impingerea mainilor).3. Cerul, Omul, Pamantul (Tian, Ren, Kun)Cerul (Yang) este sus, Pamantul (Yin) este jos, Omul (Taiji) este la mijloc. Se spune ca practicantul de T’ai chi Ch’uan trebuie sa uneasca Cerul cu Pamantul. Varful capului (Bai Hui) trebuie sa impinga cerul, anusul (Hui Yin) trebuie sa puncteze Pamantul. Astfel coloana vertebrala si intregul corp sunt drepte.Energia rinichilor se ridica pe coloana trecand prin cele trei porti deschise Mingmen, Dazhui si Yuzhen, si energia capului coboara in abdomen prin conectarea varfului limbii de cerul gurii (Tian Chi) formandu-se Micul Circuit Ceresc prin unirea celor doua canale energetice Du Mai si Ren Mai. Relaxarea umerilor, golirea pieptului astfel incat la subtioara sa incapa un pumn, scufundarea coatelor, extinderea coloanei, relaxarea soldului si coapselor, si respiratia abdominala inversa (Tu Na) duc la scufundarea energiei in campul de cinabru (Dan Tian), iar canalul Dai Mai (cercul din jurul soldului) se umple de energie.Principiul celor trei legaturi interne : Intentia (Yi) conduce energia (Qi), energia conduce forta (Li). Inainte de a executa o forma se vizualizeaza executia ei, apoi se executa si se contempla forma. Mintea-Intentie este Yang in momentul vizualizarii, si devine Yin in momentul contemplarii. Corpul este Yin in momentul vizualizarii, si devine Yang in momentul executiei.Principiul celor trei legaturi externe : Soldul este legat de umar, genunchiul este legat de cot, laba piciorului este legata de mana. Aceste legaturi respecta principiul unitatii , a miscarii intregului corp intr-un singur impuls - Quan.Principiile exersarii Tao Lu-ului, ce deriva din principiile de baza enumerate mai sus:YI - intentia, practicantul trebuie sa aiba o reprezetare clara a aplicatiei martiale, la inceput pe finalizare apoi cu timpul urmand ca aceasta sa fie aplicata de-a lungul intregului set. Practicantul nu trebuie sa se concentreze pe energie ci doar pe reprezentarea mentala. Mentalul (interiorul) conduce toate miscarile (exteriorul). "Mai intai sufletul apoi corpul (Xian zai xin hou zai shen)". Intentia conduce energia : "Folosind sufletul se misca energia, folosind energia se deplaseaza corpul (Yi xin xing qi, yi qi yun shen)"."Forma si spiritul se contopesc (Xing shen he yi)". "Foloseste intentia si nu forta (Yong yi bu yong li)". Astfel se va dezvolta "puterea matasii rasucite"(Chan Si Jing) : "Cand folositi forta lasati-o sa iasa la fel de bland ca atunci cand rasuciti firul din gogoasa viermelui de matase".SONG - relaxarea, practicantul trebuie sa-si relaxeze atât mintea cât si corpul. Relaxarea celor noua articulatii (zona cervicala, zona toracala, zona lombara, incheieturile mâinilor, gleznele, coatele, genunchii, umerii, soldurile), duce la relaxarea mintii si la circulatia energiei. Relaxarea corpului duce la "scufundarea energiei", energia fiind simtita ca niste furnicaturi in varful degetelor mainii si in talpi. "Fiti atat de relaxati incat nici o pasare sa nu-si poata lua zborul de pe umerii vostri si nici o musca sa nu se poata aseza".QUAN - unitatea, miscarea corpului intr-un singur impuls: când practicantul misca chiar si-un deget, intreg corpul se va misca odata cu el. Nu trebuie uitat faptul ca ochii urmaresc miscarea corpului, iar atunci când corpul se opreste orice alta miscare trebuie sa înceteze. Deschiderea si ridicarea mainilor se sincronizeaza cu inspiratia, inchiderea si coborarea mainilor se sincronizeaza cu expiratia. Retragerea si ridicarea nivelului corpului se sincronizeaza cu inspiratia, inaintarea si coborarea nivelului corpului (scufundarea) se sincronizeaza cu expiratia.LIAN - înlantuirea, continuitatea, formele se nasc unele din altele, adica în întregul set nu trebuie sa apara pauze sau ruperi de ritm. Practicantul trebuie sa urmareasca sa obtina o viteza
Si Gung Krystyan Keller
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu